علی روح اللهی مدیر روح اللهی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی با اشاره به توزیع بیش از یک میلیون و هفتصد و هفتاد هزار لیتر نفت سفید در سه ماهه اول سال 1400 از کاهش 72 درصدی مصرف این فرآورده در استان خبر داد.
به گزارش شاهدنیوز، علی روح اللهی با تأکید بر لزوم جایگزینی سوخت پاک بجای سوختهای فسیلی گفت: مصرف نفت سفید استان در سه ماهه نخست ۱۴۰۰ با توزیع بیش از یک میلیون و هفتصد و هفتاد هزار لیتر نفت سفید برای خانوارهای شهری و روستایی فاقد گازطبیعی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۷۲ درصدی روبرو بوده است.
مدیر منطقه آذربایجان شرقی با بیان اینکه فرآورده نفت سفید تنها برای مصرف گرمایش خانوارهای روستایی و شهری فاقد گاز طبیعی عرضه می گردد خاطر نشان کرد، سرپرست خانوارهای مذکور می توانند نسبت به ثبت نام ،احراز هویت و معرفی حساب بانکی سرپرست خانوار در سامانه درخواست فرآورده های نفتی در آدرس اینترنتی http://newtejaratasan.niopdc.ir اقدم نمایند.
علی روح اللهی افزود، از حدود یک میلیون خانوار استان تنها ۱۷ هزار خانوار نفت سفید سوز هستند که  فعالیت و تلاش مجموعه مدیریت و کارکنان منطقه آذربایجان شرقی در جهت تأمین سوخت مورد نیازشان بی وقفه ادامه دارد.