نماینده مجلس شورای اسلامی‌از قطعیت انتقال مالکیت باشگاه تراکتور از بخش خصوصی به مجموعه مس طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش شاهدنیوز، اللهوردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی‌  در خصوص شرایط تراکتور و صحبت‌هایی که از انتقال امتیاز این باشگاه وجود دارد اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در چند وقت اخیر وجود داشته باشگاه تراکتور در وضعیتی قرار دارد که نیاز داشت ما ورود کنیم و اقدامی‌برای برون رفت از این شرایط داشته باشیم. به نظر می‌رسد آقای زنوزی، مالک باشگاه دیگر نه تمایلی برای هزینه و اداره باشگاه دارد و نه توانایی این موضوع را دارد. باشگاه تراکتور یک سرمایه مردمی‌در آذربایجان است که نگاه ملی، اجتماعی و امنیتی به آن وجود دارد و نباید به این شکل به حال خودش رها شود و نیاز داشت که ورود کنیم و این کار را انجام دادیم.

 

وی افزود: مجموعه مس سونگون یک سرمایه عظیم برای مردم استان است. معدن مس سونگون از بزرگترین معادن دنیاست و نیمی‌از مس کشور را تامین می‌کند و از این درآمد مردم استان بهره چندانی تا کنون نبردند و مسئولیت اجتماعی در قبال مردم آذربایجان به خوبی انجام نشده است و اینکه صرفا یک هزینه ۱۵ میلیاردی برای تیم فوتسال انجام شود کفایت نمی‌کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی‌ادامه داد: ما جلساتی با نمایندگان ورزش استان و مسئولان استانی و امنیتی و امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه در استان و سایر مقامات نشست هایی داشتیم و مباحثی مطرح شد. این قضیه دو طرف دارد و یک سمتش این است که آقای زنوزی باید ضمن پرداخت بدهی سنگینی که برجای گذاشته با انتقال مالکیت موافقت کند و آن را واگذار کند و اگر این کار را هم انجام ندهد به وسیله اقدامات قانونی این امتیاز مالکیت از ایشان سلب می‌شود و طبق وظیفه‌ای که داریم اقدامات لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.

دهقانی در مورد اینکه مس سونگون تا کنون موافقت خود را برای ورود به مالکیت باشگاه تراکتور اعلام نکرده گفت: به هر حال همانطور که گفتم یک مسئولیت اجتماعی وجود دارد و اینطور نیست که دوستان به راحتی بگویند نمی‌آییم و اگر لازم باشد مباحثی را مطرح می‌کنم که شاید دوست نداشته باشند رسانه‌ای شود. بحث اصلی ما این است که بدهی‌ها پرداخت شود و امتیاز واگذار شود و از این طرف ماجرا ما مس سونگون را پای کار می‌آوریم. طی صحبتی که با وزیر صمت و مدیرعامل شرکت ملی مس انجام شده موافقتشان را با این موضوع اعلام کردند.

وی در مورد اینکه اگر زنوزی بدهی‌‌‌های باشگاه را پرداخت نکند چه می‌شود، توضیح داد: به هر حال ما باید یک سری اولویت بندی انجام دهیم. بحث اول این است که سریع ورود کنیم به مسائل اولویت دار مثل پرونده هایی که باعث شده پنجره باشگاه بسته شود و با طلبکاران جلسه بگذاریم و تخفیف بگیریم تا پنجره باز شود و در قبال سایر بدهی‌ها هم چنین کاری خواهیم کرد و یک بخش ماجرا را هم خود مس در اختیار بگیرد و با این وجود بازهم باید زنوزی بخش اعظم این بدهی را پرداخت کند و با توجه به اهرم‌‌‌های فشاری که داریم ایشان مجبور است در حد توان نسبت به رفع این بدهی‌ها اقدام کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی‌در مورد زمان انتقال مالکیت گفت: این اتفاق بستگی به عزم مسئولین امر دارد ولی دیر یا زود باید رخ دهد و در حال پیشروی است. من وقتی دیدم کسی پا پیش نمی‌گذارد اقدام کردم تا این مشکل برطرف شود چرا که مردم آذربایجان ناراحت هستند و اعتراض دارند و باید به حق آنها پرداخته شود. ولی با توجه به شرایطی که گفتم انتقال مالکیت قطعی است و باید هر چه سریعتر هم انجام شود چرا که نباید دیر شود و پنجره باشگاه باید باز شود و بازیکن خوب و با کیفیت جذب شود و تیم خوبی راهی رقابت‌ها شود.

دهقانی در مورد اینکه انتقال مالکیت ممکن است با تغییر نام و رنگ پیراهن و تغییر مبدا تیم از تبریز به ورزقان روبرو شود، گفت: خیر این مسائل اتفاق نخواهد افتاد و قصد نداریم کار تبلیغاتی انجام شود. به هر حال اگر مس اسپانسر تراکتور شود این را همه می‌دانند و نیازی به تغییر نام نیست. تراکتور برند و هویت مردم آذربایجان است و با همین نام و مشخصات به فعالیتش ادامه خواهد داد.

  • منبع خبر : ایلنا