شهردار منطقه ۹ تبریز گفت: اقدامات گسترده عمرانی و بهره‌برداری از پروژه‌های زیرساختی در شهرک خاوران، گسیل سرمایه‌ها و به تبع آن، رونق ساخت و سازها را در پی داشته است.

به گزارش شاهدنیوز، بهرام نسیانی اظهار کرد: تکمیل زیرساخت‌های اساسی در شهرک خاوران و رفع کمبودهای موجود، موجب شده که این شهرک به‌عنوان کارگاه بزرگ عمرانی جلوه‌نمائی کند.

وی افزود: مدیریت شهرداری منطقه ۹ به اجرای پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار توجه ویژه‌ای داشته و اقدامات گسترده عمرانی و افتتاح پروژه‌های زیرساختی در این سال‌ها، بسترهای لازم برای گسیل سرمایه‌ها و به تبع آن رونق ساخت و سازها را فراهم کرده و هم‌اکنون شهرک خاوران به کارگاه بزرگ عمرانی به وسعت ۸۸۰ هکتار تبدیل شده است.

نسیانی با مرور فعالیت‌های عمرانی شهرداری منطقه ۹ خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ با آماده‌سازی بخش‌هایی از اراضی شهرک خاوران و بهره‌برداری از کمربند میانی این شهرک به‌طول حدود ۳/۷ کیلومتر، تعداد قابل‌توجهی از قطعات اراضی این شهرک آماده دریافت پروانه جهت ساخت و سازها شد.

شهردار منطقه ۹ همچنین از دیگر فعالیت‌های شاخص عمرانی در این شهرک، به بهره‌برداری از فاز نخست کریدور شمال به جنوب این شهرک به طول ۲/۵و عرض ۶۵ متر، پد هلی‌کوپتر، ساماندهی و بهبود وضعیت گذرهای اصلی و فرعی، آسفالت اساسی شریان‌ها، احداث رمپ‌های ورودی و خروجی بلوار ۶۵ متری خاوران، پارک‌های محله‌ای، زمین ورزشی و منبع آب بتنی و نیز احداث پنج کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری و بهره‌برداری از مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین ثمره این اقدامات عمرانی، آغاز جمعیت‌پذیری شهرک خاوران و سکونت شهروندان در این شهرک تازه تاسیس بوده است.

وی با اشاره به استمرار اجرای پروژه‌های عمرانی، اتمام و بهره‌برداری از دیگر پروژه‌های در دست اجرا را سیاست شهرداری منطقه ۹ در سال‌جاری برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر احداث تقاطع غیرهمسطح خلعت پوشان، احداث کانال فرامنطقه‌ای جمع‌آوری آب‌های سطحی به‌طول ۳ کیلومتر، تکمیل ساختمان آتش‌نشانی خاوران، ساماندهی اراضی ۱۲۰ هکتاری خاوران، احداث ساختمان اداری و رفع نواقص عمرانی محلات شهرک خاوران، با جدیت تلاشگران عمرانی منطقه پیگیری می‌شود.

نسیانی عنوان کرد: آبادانی و توسعه عمرانی در شهرک خاوران با شتاب و سرعت ملموسی قابل مشاهده است و با اجرای الگوی نما، سیما و منظر شهری که برای نخستین بار در کشور در این شهرک مدرن عملیاتی خواهد شد، نام و آوازه این شهرک، بیش از پیش برای همشهریان و هموطنان یادآوری شده و توسعه روزافزون آن را به‌دنبال خواهد داشت.