شهردار هشترود با اشاره به آمادگی کامل این مجموعه برای برف‌روبی با توجه به تداوم بارش‌ها، از شهروندان خواست در زمینه تسهیل پاک‌سازی معابر شهر همکاری کنند.

به گزارش شاهد نیوز،مهدی پورصادق روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: تمهیدات شهرداری برای برف‌روبی و جلوگیری از بسته شدن معابر باعث شده تا در بارش‌های اخیر هیچ‌یک از خیابان‌ها و مسیرهای اصلی شهر بسته نشود اما پاکسازی کامل شهر بی‌شک به مشارکت همگانی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای شهرداری از نخستین ساعت بارش تاکنون به صورت مستمر تلاش می‌کنند، اظهار داشت: استفاده به موقع از نمک باعث شد تا تردد در معابر اصلی شهر به صورت عادی ادامه داشته باشد اما در برخی از مسیرها نیز امکان استفاده از نمک برای یخ‌زدایی و برفروبی امکان‌پذیر نیست.

وی از شهروندان درخواست کرد تا همچون سال‌های گذشته نسبت به برف‌روبی جلو مغازه‌ها و منازل خود اقدام کنند و بین کرد: پارک کردن خودروها در حاشیه خیابان‌ها از جمله مواردی است که موجب اختلال در پاک‌سازی معابر توسط خودروهای برفروب شده است.

وی همچنین از شهروندان خواست تا ضمن حفظ آرامش تا جایی که می‌توانند از تردد خودروهای شخصی در داخل شهر خودداری کنند.

پورصادق یادآور شد: شهروندان به هنگام بارش برف سنگین نسبت به تکاندن درختان به ویژه درختان سوزنی برگ و درختان ضعیف‌تر و کوچک‌تر اقدام کنند تا از صدمه رسیدن به آنها جلوگیری شود.

هشترود از شهرهای جنوبی آذربایجان‌شرقی و مرکز اداری این شهرستان بوده و از آنجایی که برخی از خیابان‌های اصلی آن دارای شیب تند است، برفروبی و یخ زدایی آنها در زمستان جزو اولویت‌های شهرداری این شهر به شمار می‌رود.

 

شهردار هشترود مشارکت شهروندان در برف‌روبی معابر را خواستار شد