معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه عاشورا گفت: کاروان های راهیان نور ابزار مهم رسانه ای نظام اسلامی در مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

الیاس گل محمدزاده روز شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه راهیان نور از ابزارهای مهم برای مقابله با جنگ رسانه ای غرب است، توسعه و گسترش این کاروان ها و تلاش برای بهره مندی آحاد مردم از دستاوردهای بزرگ هشت سال دفاع مقدس را مهم و بسیار ضروری دانست.

وی  اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی با هر ابزار رسانه ای و امکاناتی که در اختیار دارند، تلاش می کنند نسل جدید را نسبت به ارزش های انقلاب بی تفاوت و بیگانه کنند که لازمه مقابله با چنین هجمه های سنکین فرهنگی و اجتماعی، قوی تر کردن فضای رسانه ای است که کاروان های راهیان نور از جمله موثرترین این رسانه ها می باشد.

گل محمدزاده با اشاره به حضور اقشار محتلف مردم به ویژه جوانان و دانشجویان در اردوهای راهیان نور، این حرکت عظیم و ارزشی را خنثی کننده تمام شبهه افکنی های دشمنان درباره حماسه‌های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و توجه به اصول و ارزش‌های معنوی جامعه خواند.

وی به اهمیت جهاد تبیین در راهیان نور اشاره و اضافه کرد: راهیان نور بهترین فضا و امکان برای این موضوع بسیار مهم و اساسی است که در آن راویان و دست اندرکاران باید با تبیین تاریخ پرافتخار دوران دفاع مقدس، نسل جدید را نسبت به این دوران آشنا کرده و  بازگو کننده رشادت های رزمندگان و ایثارگران در این دوران طلایی باشند.

گل محمدزاده ادامه داد: جهاد تبیین در این مقطع از اهمیت ویژه ای برخوردار و یکی از حیاتی ترین و مهمترین مطالبی است که در این برهه که شبهه افکنی دشمنان نسبت به دوران دفاع مقدس زیاد شده است، نقش آن باید مد نظر قرار بگیرد.

وی گفت: جنگ امروز، جنگ ادراکی و شناختی است که دشمن روی ذهنیت های افراد کار می‌کند، به گونه ای که تاثیرات به شکلی نامحسوس و بدون مقاومت فرد به پیش می‌رود و همین امر، حساسیت این جنگ را دو چندان کرده است.