فرماندار تبریز در بازدید از سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: کشتارگاه صنعتی تبریز در سالهای گذشته نقش بسزایی در تامین گوشت قرمز شهر تبریز و شهر های اقماری تبریز داشته است و در خصوص تامین گوشت سالم و با کیفیت در بین کشتارگاه های کشور کم نظیر است.

به گزارش شاهد نیوز به نقل از امور ارتباطات سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز ،علی جعفری آذر فرماندار تبریزدر بازدیدی که از کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز با حضورامام جمعه محترم شهر خسرو شاه و شورای اداری بخش خسرو شاه انجام گرفت اظهار داشت: مجموعه کشتارگاه شهرداری تبریز در چند سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: با شناخت چندین ساله که از مدیریت این مجموعه دارم امیدوارم اقدامات و ابتکارات وی منشا خیر و برکت در حوزه گوشت قرمز باشد.

فرماندار تبریز از طرح شناسنامه دار کردن گوشتهای استحصالی بعنوان افتخاری برای شهر تبریز یاد کرد و افزود: این طرح سازنده نیز به همراه دیگر طرحهای ابتکاری این مجموعه بعنوان اولین های شهر تبریز باید ثبت گردیده و در دیگر نقاط کشور اجرا شود.

وی تاکید کرد: با ظرفیتی که در کشتارگاه تبریز مشاهده کردیم امید آن می رود به زودی کشتارگاه طیور نیز در این مجموعه راه اندازی شده تا شهر تبریز در خصوص تهیه گوشت مرغ نیز شاهد تحولی شگرف گردد.

جعفری آذر گفت: با توجه به حساسیت ویژه خدمات کشتارگاهی نقش سازمان کشتارگاه صنعتی در سلامت جامعه و تامین امنیت غذایی شهروندان، ارزشمند بوده و باید با حساسیت ویژه ای بیش از پیش در تامین گوشت قرمز شهروندان تلاش نماید.

وی بر لزوم تعیین تکلیف و تبدیل سازمان کشتارگاه به شرکت برای بالندگی هر چه بیشتر در این مجموعه تاکید کرد: در جهت بالا بردن سرعت خدمات گوشت می بایست این پروسه در حداقل زمان به اتمام برسد تا موانع پیش روی سریعا حل و فصل گردد.

جعفری آذر اضافه کرد: قصابیهایی که گوشت سالم و بهداشتی و همچنین شناسنامه دار خود را از کشتارگاه تبریز تهیه می کنند و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می دهند باید شناسایی شده و مورد تقدیر قرار گیرند.

وی با بیان اینکه امروز بحث ایمنی غذا در جامعه  از مزرعه و دام تا سفره روزانه شهروندان مطرح شده است خاطرنشان کرد: کشتارگاه صنعتی به عنوان پل ارتباط این مسیر ضمن اینکه در تضمین سلامت گوشت مصرفی تبریز و شهرهای اطراف نقش آفرین است ، از حیث شرعی نیز مسئولیت های مهمی را در حیطه وظایف خود دارد.

جعفری آذر اضافه کرد: همانگونه که شاهد میادین میوه و تره بار در تبریز و سطح شهر هستیم نیازبه عرضه مستقیم گوشت نیز بخصوص در ماه مبارک رمضان در مکانهای متعدد شهر احساس می شود.

فرماندار تبریز در پایان این بازدید که در روز های ابتدایی سال از کشتارگاه تبریز داشت ، از تلاش های مدیریت  و کارکنان سازمان که بدون وقفه و تعطیلی در تامین گوشت های سالم و شناسنامه دار دارند تقدیر و تشکر نمودند.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریزدراین بازدید: این کشتارگاه علاوه بر تامین گوشت قرمز این شهر به تامین نیاز ۱۰ شهر آذربایجان‌شرقی نیز کمک می‌کند.

جعفری آذر گفت : با توجه به حساسیت ویژه خدمات کشتارگاهی نقش سازمان کشتارگاه صنعتی در سلامت جامعه و تامین امنیت غذایی شهروندان ، ارزشمند بوده و باید با حساسیت ویژه ای بیش از پیش در تامین گوشت قرمز شهروندان تلاش نماید.

کریم قدرتی افزود: در این مجموعه صنعتی انواع دام های سنگین و سبک حلال گوشت مانند گاو، گوساله، گاومیش، گوسفند، بز، شتر و شترمرغ برای مصارف خانگی و صنعتی کشتار می شود.

وی اظهار کرد: گوشت کشتار شده در این مجموعه تا سال ۱۳۹۸ در بین ۱۸۵ قصابی سطح شهر تبریز توزیع می شد که هم اکنون این تعداد به بالای ۷۰۰ قصابی رسیده است.

قدرتی با اشاره به راه اندازی ۲ فروشگاه این سازمان به صورت پایلوت در منطقه گلشهر و داخل سازمان برای تنظیم بازار، ادامه داد: در این فروشگاه ها گوشت کشتار شده در این مجموعه با همکاری بخش خصوصی به قیمت مناسب توزیع می شود.