شاهدنیوز - جامعه کوهنوردی ایران با داشتن خیل عظیمی از طرفداران و دست اندرکاران ، متاسفانه تا به امروز در روز شمار رسمی کشور جایگاه و روز خاصی را به خود اختصاص نداده است.

سوال اینجاست که چه روزی را باید به این امر مهم اختصاص داد!؟
آیا یک حادثه منجر به مرگ یک همنورد در سالیان دور و حتی نزدیک، می تواند بهانه ای برای اختصاص آن روز به « روز کوهنوردی کشور » بوده و بر حق باشد.

اصولا در تمام دنیا اگر که برای جامعه ای میخواهند روز و یا عنوانی را اختصاص دهند پر شکوه ترین و افتخار امیز ترین روز آن جامعه را به عنوان نمود و مظهری از آن جامعه انتخاب و معرفی میکنند.
کوهنوردی کشورمان روز های پر افتخار و مبارک زیادی را رقم زده و به خود دیده است که انصافا هر کدام از آن ها برای خود جایگاه ویژه ای را دارد ولی اکثریت همنوردان مستحضر هستند که پر افتخار ترین روز کوهنوری ایران توسط کوهنورد توانمند کشورمان و به دست فرزند دلاور اذربایجان  عظیم قیچی ساز در روز ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ رقم خورده و به جا هست که جامعه ی کوهنوردی کشورمان از این حق مسلم خود محافظت کرده و آن را گرامی بدارد.

عظیم قیچی ساز در۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ نه تنها کوهنوردی کشورمان را بلکه تمام جوامع کوهنوردی کشور های مسلمان را وارد جایگاه بس بزرگی نموده است عظیم قیچی ساز این بزرگ مرد اذربایجان با عزم و همت بلند خود در روز ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ با فتح قله ی لهوتسه و چهاردهمین قله ی ۸ هزاری خود که تمام صعود هارا هم بدون استفاده از کپسول اکسیژن انجام داده بود جامعه ی کوهنوردی کشورمان ایران را وارد باشگاه هشت هزاری ها نمود.

به جاست که جامعه ی کوهنوردی ایران به دور از هر گونه تعصب کور و فارغ از هر قوم و نژادی این روز مبارک را پاس بدارد.بر آنیم صدای واقعی جامعه ی کوهنوردی کشورمان را که دل در پیشرفت جامعه ی ورزشی کشورمان بسته اند را به گوش مسئولان و دست اندر کاران رسانده تا این روز فرخنده را به نام روز کوهنوردی کشورمان رقم بزنند.

 

.