مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: شهروندان با خرید گوشت لاشه کشتاری از کشتارگاه صنعتی به جای دام زنده می توانند از سلامت، کیفیت و قیمت گوشت مطمئن باشند.

به گزارش شاهد نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، کریم قدرتی امروز در جلسه هماهنگی عید سعید قربان با انجمن های مردم نهاد و خیریه ها، گفت: شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته باعث شد در عید قربان ذبح قربانی توسط شهروندان در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز متمرکز شود.

وی افزود: اما امسال با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا احتمال می رود رغبت برای ذبح قربانی در محلات و معابر افزایش یابد که با توجه به شیوع تب کریمه کنگو ضروری است تمهیدات لازم برای پیشگیری از این شیوه ذبح انجام شود.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز تاکید کرد: بر همین اساس امسال تلاش داریم مراکز عرضه دام را با همکاری سازمان میادین ساماندهی کرده و علاوه بر این، نظارت ویژه‌ای بر کشتارهای غیرمجاز داشته باشیم.

وی همچنین گفت: از موسسات خیریه و کمیته امداد که در روز عید قربان تعداد ذبح بالایی دارند، درخواست می کنیم ذبح قربانی را به کشتارگاه صنعتی شهرداری واگذار کنند که هم از نظر قیمت باصرفه تر است و هم از نظر بهداشتی نیز زیر نظر دامپزشکان و با دستگاه های صنعتی انجام می شود

قدرتی همچنین تاکید کرد: علاوه بر اینکه شهروندان می توانند برای گزارش موارد ذبح غیرمجاز دام با سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز تماس بگیرند، سامانه تلفنی اختصاصی کشتارگاه را نیز اعلام خواهیم کرد تا از چندروز قبل از عید سعید قربان، شهروندان عزیز بتوانند نسبت به سفارش گوشت مورد نظر خود اقدام کنند.

وی تشریح کرد: کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز این امکان را دارد که گوشت قربانی را به صورت بسته‌بندی‌های کوچک آماده کرده و به صورت رایگان به منازل افراد یا موسسات خیریه ارسال نماید.

وی اضافه کرد: خرید گوشت قربانی از کشتارگاه دو ویژگی عمده دارد که شهروندان می توانند با قیمتی نازل‌تر خریداری کنند و از بهداشت و سلامت گوشت مطمئن باشند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز یادآور شد: یکی از موضوعاتی که بر کیفیت گوشت تاثیر دارد، این نکته است که دام باید ۱۲ الی ۲۴ ساعت قبل از ذبح جا به جا نشده باشد که متاسفانه در کشتارهای غیرمجاز این موضوع رعایت نمی شود اما در کشتارگاه صنعتی یک اصل اساسی به شمار می آید.