مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز در حاشیه بازدید شهردار تبریز از کشتارگاه، گفت: سازمان علاوه بر تامین گوشت تبریز، شهرستان‌های اقماری چون اسکو، آذرشهر، سهند، ایلخچی، ممقان، گوگان و خسروشهر را هم پوشش داده و توزیع می‌کند.

به گزارش شاهدنیوز، کریم قدرتی در جریان بازدید یعقوب هوشیار شهردار تبریز از سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز اظهار کرد: مجموعه ما ظرفیت برطرف کردن نیاز گوشت تبریز را دارد و ما این آمادگی را داریم که علاوه بر تامین نیاز گوشت شهر تبریز، به شهرهای اطراف هم گوشت ارائه کنیم که ۷۰ درصد از تولیدات گوشت این سازمان در تبریز و ۳۰ درصد در شهرستان‌های اقماری توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: در طرح شناسنامه‌دار کردن گوشت‌ها، اعتماد بین مردم و قصابی‌ها را افزایش دادیم و خوشبختانه این طرح ابتکاری برای اجرا به کشتارگاه‌های کل کشور ابلاغ شده است.

قدرتی ادامه داد: در بسته‌بندی گوشت‌های شناسنامه‌دار، مشخصات آن اعم از جنسیت با برچسبی روی گوشت درج می‌شود و طبق این مشخصات، مردم می‌دانند که چه جنسی می‌خرند و احتمال تقلب در فروش گوشت به صفر می‌رسد.

مدیرعامل سازمان کشتارگاه شهرداری تبریز در ادامه با اشاره به ابتکارات این مجموعه در خصوص تولید پودر گوشت، استخوان و چیپس صابون و روغن‌گیری از استخوان، اظهار کرد: خوشبختانه قبل از تبدیل مواد، ارزش افزوده زیادی به دست می‌آید که امیدواریم با حمایت‌های شهردار محترم بتوانیم موفقیت‌های بیشتری در این خصوص کسب کنیم.

وی گفت: در سال‌جاری مصرف گوشت گوساله نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته و همچنین مصرف گوشت گوسفندی نیز در سال‌جاری نسبت به سه ماهه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

قدرتی اظهار کرد: به جهت گرم بودن گوشت گوسفندی و سازگاری آن با ذائقه، مردم این منطقه استقبال خوبی برای خرید این نوع گوشت می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکی از علل دیگر را می‌توان پایین بودن قیمت گوشت گوسفند نسبت به گوساله عنوان کرد؛ زیرا که اختلاف قیمت ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان موجب شده است تا مصرف گوشت گوسفندی نسبت به گوساله افزایش چشمگیری پیدا کند.

مدیرعامل کشتارگاه تبریز با اشاره به اینکه حدود هفت هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از تولید دام سنگین و چرم ارتزاق می‌کنند، تاکید کرد: باید از دامداری‌های صنعتی دام سنگین، جهت کاهش قیمت تولید گوشت گوساله حمایت شود تا این صنایع وابسته به دام سنگین لطمه نبینند.

قدرتی ادامه داد: حتی برخی صنایع چون صنایع بهداشتی و شوینده هم وابسته به تولید دام سنگین هستند و در صورت کاهش دام سنگین، این صنایع نیز آسیب جدی خواهند دید.

وی اظهار امیدواری کرد: با عنایت به اهمیت این موضوع و جلوگیری از رسیدن به مرحله هشدار، ضرورت دارد از بخش دامداری و صنایع دام سنگین، حمایت‌های لازم انجام گیرد تا مشکلات این صنعت برچیده شده و به زودی نیز شاهد ریزش قیمت در این نوع گوشت قرمز هم باشیم.