جلسه بررسی چالش‌های سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در حوزه مدیریت شهر با ابتکار سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تبریز و دعوت رئیس اتاق بازرگانی از سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش شاهدنیوز، مرتضی موحدی نیا مدیرکل امور شهری و شوراهای استان در این جلسه با اشاره به حضور سرمایه گذاران مطرح شهر گفت: همواره حضور موفق سرمایه گذاران در شهر رونق اقتصادی را رقم می زند و منطق ما در استان همراهی سرمایه گذاران است و برای همین امر سیاست هایی را اتخاذ کردیم تا اتاق بازرگانی، مدیریت شهری و دیگر بخش ها در تحقق این امر شریک باشند.

وی افزود: بودجه شهرداری های استان در سال ۱۴۰۱ به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان است که با در نظر گرفتن هزینه های موجود برای اداره شهر می‌بایست به طرف سرمایه گذاری حرکت کرد.

موحدنیا ادامه داد: برای تعیین بسته های سرمایه گذاری و تامین زیرساخت های سرمایه گذاری و آسیب شناسی آنها، اقدامات جدی را در پیش گرفته‌ایم و همایش فرصت های سرمایه گذاری استان که در مهر ماه برگزار خواهد شد، مزید بر همین علت است.

در این جلسه همچنین رضا خلیلی مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری تبریز از سرمایه‌گذاران به عنوان اصلی‌ترین محرکه و اصل انکار ناپذیر تحولات اقتصاد شهری نام برد و افزود: نباید سرمایه‌گذاران مورد بی‌مهری قرار گیرند و در راستای ترمیم فضای سرمایه‌گذاری شهر، خود را ملزم به همراهی با سرمایه گذاران می دانیم.

وی ادامه داد: مدیریت شهری، سرمایه گذاران را شریک و توسعه دهنده امور اقتصادی شهر می‌داند و در همین راستا همراه آنان خواهد بود.

خلیلی، نظارت را با رویکرد متفاوت و همراهی بیشتر لازم و ضروری دانست و گفت: برای سرمایه گذاری و توسعه مشارکت نظام‌مند، ترسیم چارچوب مشخص ضروری است و در همین راستا پنجره واحد سرمایه گذاری می تواند شکاف بی اعتمادی بین متولیان سرمایه گذاری شهری و سرمایه‌گذاران را پر کند.

در این جلسه سرمایه‌گذاران مطرح پروژه‌های شهری تبریز ضمن ابراز نکته نظرات خود، علاقه مندی هایشان را با در نظر گرفتن حل موضوعاتی همچون ریسک سرمایه‌گذاری و چارچوب مشخص و معین نظام سرمایه گذاری شهری برای توسعه مشارکت هرچه بیشتر در پروژه های سرمایه گذاری اعلام کردند.