- رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی وزارت کشور با تاکید بر آسیب‌شناسی مسایل روستایی، گفت: آموزش روستایی نیازمند پوست‌اندازی و مهندسی مجدد است.

به گزارش شاهد نیوز ،اسمعیل زیارتی نصرآبادی  در نشست مسئولان آموزش دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری کشور با بیان اینکه اهمیت آموزش بر هیچ کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: زیربنای توسعه در همه امور آموزش است و هیچ توسعه ای بدون آموزش اتفاق نمی افتد.

وی با بیان اینکه متولیان آموزش رسالت بزرگی در پیشرفت جامعه دارند، افزود: کوتاهی در آموزش منجر به تخلف و وقوع جرم می شود و بسیاری از اشکالات مدیریت در حوزه روستایی به ضعف در آموزش برمی گردد.

رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به وجود ۳۷ هزار و ۵۰۰ دهیاری و ۱۲۶ هزار عضور شورا، گفت: اولین رسالت ما در دوره جدید بحث مهندسی مجدد است و هدف از برگزاری این دوره ها، احصای مشکلات روستاها و دهیاران و انتقال تجربه بین کارکنان آموزش است تا در حوزه روستایی سرمایه اجتماعی شکل بگیرد.

زیارتی با بیان اینکه با ابزارهای سنتی نمی توان آموزش های نوین و به روز را انتقال داد، بر آشنایی با روش های جدید آموزش توسط مسئولان امور روستایی تاکید کرد و گفت: آموزش باید دغدغه اول تمام مسئولان باشد و ما باید رویکردمان را در زمینه آموزش تغییر دهیم تا نتایج بهتری بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: برای دستیابی به اهداف بهتر باید بازنگری در کمیت و کیفیت آموزشی ایجاد کنیم چرا که هیچ کشوری با کارهای نمایشی و غیراصولی توسعه نمی یابد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید از آموزش های نوین بهره ببریم.

زیارتی با اشاره به وقفه دو ساله در امر آموزش در طول ۲ سال کرونا، گفت: جای آموزش نباید رد بسته های کاری خالی بماند؛ عزم و اراده وزیر کشور در بحث توسعه روستایی امر آموزش است و این دوره ها فرصت مغتنمی است تا در حوزه روستایی آسیب شناسی عالمانه داشته باشیم.

وی با اشاره به ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری ها اظهار کرد: یکی از برکات این قانون حوزه آموزش است و ماده ۱۵ اجازه داده تا ۲ دهم درصد از کل اعتبارات شهرداری ها و دهیاری ها بابت آموزش هزینه شود.