معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت : با شروع فصل سرد و افزایش مصرف گاز ضروری است که بهینه‌سازی مصرف از سوی شرکت گاز استان با اعمال سیاست‌های تشویقی و تنبیهی برای مشترکین کم مصرف و پر مصرف بخش خانگی دنبال شود.

به گزارش شاهدنیوز ،جهانبخش سلمانیان در جلسه کمیته مصرف بهینه گاز استان، با اشاره به مصرف بالای گاز در بخش خانگی، گفت: ارزان بودن تعرفه گاز علاوه بر عدم رعایت الگوی بهینه، به مصرف فزاینده انرژی و ناترازی و عدم تعادل در این بخش منجر شده است.

وی افزود: مدیریت مصرف گاز به امری ضروری تبدیل شده است و کسی در ضرورت این امر شکی ندارد و برای حل مشکل بدمصرفی نیز راهکار‌های متفاوتی ارائه شده است که باید این راهکارها دنبال شوند.

سلمانیان خاطرنشان کرد: در زمینه‌ فرهنگ سازی برای مصرف بهینه‌ گاز موفقیت چندانی نداشته ایم و روزبه‌روز شاهد افزایش مصرف هستیم که لازم است بافرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق صداوسیما، فضای مجازی و آموزش و پرورش برای نهادینه کردن مصرف بهینه تلاش کنیم.

در این جلسه نحوه مدیریت مصرف گاز استان در بخش خانگی بررسی و درخصوص تدابیر و راهکارهای لازم برای گذر از شرایط ناترازی انرژی بحث و تبادل نظر شد.