آزمون وکالت سال 99مرکزوکلای قوه قضاییه کشور هم زمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی روزجمعه برگزارمی شود.

به گزارش شاهدنیوز؛وکیل معصومه فرهادی سرپرست مرکزوکلای استان اظهارداشت:آزمون با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاضله گذاری مناسب در سه مکان وسیع واقع درتبریز که بتوان فاصله اجتماعی را رعایت کرد برگزار خواهد شد.

وی گفت :آزمون به صورت تستی برگزار و سئوالات کاملا استاندارد و مطابق پروتکل های سازمان سنجش کشور طراحی شده است.

فرهادی بیان کرد:تمامی داوطلبان دارای حداقل مدرک تحصیلی کارشناس حقوق و یا فقه و مبانی حقوق هستند و جهت مساعدت به داوطلبان گرامی ،در صورت قبولی در آزمون و طی تمامی مراحل گزینش و آغاز کارآموزی، فرصت برای ارائه مدارک تحصیلی تا شهریور سال1400 داده خواهد شد.

معصومه فرهادی گفت :گزینش وکلا در مرکزوکلای قوه قضاییه کشور در دو مرحله برگزار می شودو مرحله اول بصورت کتبی بوده واز منتخبین آزمون کتبی اقدام به اختبار شفاهی نیز خواهد شدو برای مرحله ی دوم یعنی مصاحبه شفاهی سقف ظرفیت دو برابر در نظر گرفته شده است .

فرهادی گفت :قبولی در آزمون کتبی فقط به معنای قبولی در یک مرحله از آزمون می باشد و هیچ حقی را برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و شرط قبولی نهایی علاوه بر احراز حد نصاب نمره در دو مرحله کتبی و شفاهی ،احراز صلاحیت عمومی داوطلب خواهد بود و طبق قانون در صلاحیت عمومی از پزشکی قانونی ،واحد سجل کیفری قوه قضاییه ،واجا ووزارت علوم و سازمان نظام وظیفه برای اقایان استعلام خواهد شدو امسال برخلاف سال گذشته سربازکارآموز نخواهیم داشت.

سرپرست مرکزوکلای قوه قضاییه استان در خصوص منابع آزمون گفت : جهت عادلانه کردن فرایند پذیرش وکیل ،کلاس ها و خلاصه ی منابع آزمون را جهت رعایت حال داوطلبان آزمون مرکز بصورت کامل از طریق سایت مرکز وکلا قوه قضاییه و سایت عدالت خانه ،هفته نامه حامی عدالت و صفحه اینستاگرامی مرکز اطلاع رسانی دقیق انجام شده ویک مجموعه 12 جلدی هم از منابع آزمون توسط انتشارات پژواک عدالت که جلد دوم تا هفتم آن و کتاب متون فقه همان منابع اعلام شده آزمون ،در سایت های ذکر شده ی فوق بارگذاری گردیده است.

شایان ذکراست ،در این آزمون در استان آذربایجان شرقی 3900 داوطلب با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری مناسب اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با 1557 داوطلب ،دانشگاه فنی حرفه ای استان آذربایجان شرقی با 2128 داوطلب و دانشگاه شهید مدنی اذربایجان با 215 داوطلب روزجمعه 4 مهر ماه برای آزمون کتبی کارآموزی وکالت دادگستری رقابت خواهند کرد .