شاهدنیوز - رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه قراردادهای ورزشی مربیان خارجی با فدراسیون‌ها و تیم‌های مختلف هزینه های هنگفت تحمیل می کند، گفت: این در حالی است که مربیان داخلی در برخی رشته‌ها از همتایان خارجی شان توانمندترند.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی ، ضمن ابراز تاسف از شرایط به وجود آمده به دلیل قراردادهای یک جانبه با مربیان و بازیکنان خارجی، افزود: مجلس شورای اسلامی تصمیم جدی برای پیگیری این موضوع دارد و این مساله جزو اولویت های نمایندگان در مجلس است.

وی اظهار داشت: بدون تردید انعقاد قراردادهای استعماری با مربیان و بازیکنان خارجی نه تنها هزینه های هنگفت و نامتعارف به مردم تحمیل می کند، بلکه این موضوع اقدامی منفی برای ضایع کردن حق و حقوق مربیان داخلی است که در برخی موارد توانمندی آنها در برخی از رشته های ورزشی بسیار بالاتر از همتایان خارجی است.

میرتاج الدینی کنار گذاشتن مربیان و بازیکنان داخلی به بهانه بهره مندی از طرف های خارجی را بسیار تاسف آور دانست و ادامه داد: اینکه تعدادی از تیم ها قراردادهای نجومی با این دسته از مربیان بسته و به لحاظ حقوقی نیز ایرادات بسیار جدی بر نوع و نحوه قراردادها وارد است، قابل تامل و البته پیگیری است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بر ایجاد محدودیت برای جذب و استخدام مربیان و حتی بازیکنان خارجی در رشته های ورزشی تاکید و اضافه کرد: معتقدم این همکاری ها باید دوجانبه و از کانال نهادهای قانونی به انجام برسد تا  با سپری شدن مدتی از قراردادها دچار مشکلات قانونی و حقوقی نشده و هزینه های اضافی به ملت تحمیل نشود.