شاهد نیوز - پیکر مطهر شهید علیرضا گلمحمدی از تفحص‌گران شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس روز شنبه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با حضور مردم در شهرستان میانه تشییع شد.

به گزارش شاهدنیوز، این شهید والامقام سال ها به دنبال شهادت دوید و چند بار به درجه جانبازی نائل آمد اما سرانجام در ۳۰ بهمن امسال در منطقه زرباطیه عراق واقع در منطقه عمومی عملیاتی مهران در حین تفحص پیکر شهدای مفقود دفاع مقدس در پی انفجار مین باقی مانده از دوران جنگ به آرزوی دیرینه خود رسید و به خیل شهدای جنگ از جمله برادر شهیدش داور گلمحمدی که از شهدای غواص دوران دفاع مقدس بود پیوست.   

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهیدان از جمله شهدای شهرستان میانه، با بیان اینکه میانه بارها دین خود را به اسلام، انقلاب و نظام ادا کرده است، افزود: بخشی از دفاع مقدس هنوز  ادامه دارد و آن تفحص شهداست که در این صحنه نیز شاهد ادای دین شهرستان هستیم و امروز برگ زرین دیگری به افتخارات شهرستان با شهادت این شهید تفحص اضافه شد.

سردار باقرزاده با بیان اینکه خط تفحص خط الهام بخشی در مسیر شهید و شهادت است، اضافه کرد: قدرت الهام بخشی به مراتب از قدرت جنگ نرم بالاتر است و باید اذعان کرد بحث میانه میدان جنگ و حضور در این جهاد صحنه ای است که هنوز الهام بخش است و شهید گل محمدی مرد این میدان بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه توحید و خداپرستی باید مبنای تمامی کارهای ما باشد گفت: شهید گل محمدی در شرایط سخت در میادین تفحص برای بازگرداندن فرزندان جنگ به آغوش خانواده هایشان بود و این کار را برای رضای خدا با اعتقاد کامل انجام می داد و تردیدی به خود راه نمی داد.

سردار باقرزاده افزود: شهید گلمحمدی با انتخاب راه خود در میدان حق جویی و حق مداری، ایستادن در میدانهای خطر، عشق ورزی به ولایت سرانجام به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت نائل آمد.

وی از والدین شهیدان گلمحمدی و تلاش آنها برای تربیت چنین فرزندانی قدردانی نموده و گفت: برایی تسلی دل مادر بگویم که محل دفن شهید را خدا تعیین نمود و در صحن سرای حضرت معصومه (س) حرم آل الله دفن خواهد شد در کنار معصومی که آرزو داشت و عشق به حضرت معصومه(س) سبب شده بود تا وی جلای زادگاه کرده و به آنجا برود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح،  تفحص شهدا را فراتر از بحث عاطفی و مرتبط با امنیت ملی دانست و افزود: در سایه تلاش عزیزان  پیکر ۴۳ هزار شهید را پیدا کرده اند که از افتخارات نیروهای نظامی است.