شاهدنیوز - رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مشاوران خانواده م‌ی‌توانند نقش موثری در سالم‌سازی خانواده‌ها ایفا کنند، گفت: مشاوران خانواده قوه قضائیه باید رغبت عمومی را جلب کنند.

موسی خلیل اللهی  در آیین تحلیف اولین گروه از مشاوران خانواده دادگستری آذربایجان شرقی، افزود: مشاوران خانواده در جلوگیری از طلاق و ایجاد مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی برای فرزندان طلاق نیز می توانند نقش بسیار مهم و محوری داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت بنیان خانواده از ابعاد مختلف در دین اسلام، اظهار داشت: اهمیت موضوع فرزندآوری و تربیت فرزند در خانواده نشانگر جایگاه بالای خانواده بوده و اگر خانواده در تربیت فرزندان سالم و تحویل آن به جامعه نقش خود را به خوبی ایفا کند به طور قطع آن جامعه از زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خوبی  نیز برخوردار خواهد بود و تبدیل به جامعه ای شاداب خواهد شد.

خلیل اللهی یادآور شد: چنانچه روند فرزندآوری و تربیت آن به درستی انجام نشود، خود خانواده می تواند به مرکز انواع آسیب های اجتماعی تبدیل شده و کل جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

وی یکی از آسیب های اساسی در جامعه را موضوع طلاق و آثار ناشی از آن اعلام و اضافه کرد: این موضوع آسیب های متعددی به جامعه وارد می کند و قانون گذار برای اولین بار خواسته یک ظرفیتی را آماده کرده  که بتواند نقشی در تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق و پیشگیری از اختلافات خانوادگی ایفا کند.

خلیل اللهی ادامه داد: مشاوران خانواده باید به این موضوع توجه داشته باشند که در راستای قانون حمایت از خانواده وارد این مساله می شوند و باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند؛  اینکه پرونده ای ارجاع می شود اگر صرفا” برای رفع تکلیف مراحل مشاوره را انجام داده و به دادگاه ارجاع شود، هدف مد نظر قانونگذار محقق نخواهد شد.

وی گفت: نوع برخورد و رفتار مشاوران در نتیجه کار تاثیر گذار بوده و باید به دنبال جلب اعتماد مردم و دستگاه قضایی بود تا مردم به منظور مراجعه برای حل مشکلات رغبت داشته باشند.

در این آیین تعداد ۳۹ نفر از مشاوران خانواده قوه قضائیه تحلیف شدند.