شاهدنیوز - مسئول امور شهرستان های ستاد حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در آذربایجان شرقی با اشاره به نقش بی بدیل گروه های مرجع در هدایت مردم به سمت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: بصیرت مردم ما بالاست و در طول ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشورشان در صحنه های مختلف، این را به خوبی نشان داده اند و پوزه دشمن را به خاک مالیده اند.

محمدی افزود: شرکت در انتخابات، مترادف با شراکت در تعیین سرنوشت هر شهروند ایرانی است و رسانه های معاند نیز با درک این موضوع، در ماه های اخیر بر شدت شیطنت ها و توطئه های نقش بر آب شده شان برای دلسرد کردن مردم فهیم کشورمان از شرکت در انتخابات افزوده اند.

وی اضافه کرد: خواص باید امروز این نکته را بیشتر برای افکار عمومی تبیین کنند که آیا مردم این کشور صلاح مملکت شان را بهتر می دانند یا دشمنان و رسانه ها و جریان های معاند و انحرافی وابسته به آنان.

وی ادامه داد: امروز گروه های مرجع باید این نکته را برای مردم تشریح کنند که آمریکا تا به حال از کدام عامل خود در کشورهای وابسته تا پایان حمایت و کاری برای مردم آن کرده است؛ آمریکا و متحدانش به دنبال منافع ملی خود از طریق استثمار کشورهای دارای حکومت های وابسته هستند و بر این اساس چشم دوختن به آنان برای رفع مشکلات ایران اسلامی، سرابی بیش نیست و مصداق مثل معروف «آب در هاون کوبیدن» است.

محمدی بیان کرد: خواص و نخبگان اقشار مختلف به ویژه روحانیون، اساتید دانشگاه و نخبگان فکری و علمی باید با تبیین واقعیت های دشمنی آمریکا و متحدانش با نظام جمهوری اسلامی، برای اقناع افکار عمومی به حضور هر چه بیشتر در شعبات اخذ رای تلاش کنند.

وی گفت: امروزه وظیفه همه ما این است که فارغ از جناح بندی های سیاسی، برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تلاش کنیم و علایق جناحی و سیاسی نیز تنها در پای صندوق و با انداختن رای به نفع نامزد مورد علاقه هر کس، مشخص می شود؛ بدیهی است که هر کس متناسب با ذائقه خود نامزدی را انتخاب می کند.

وی افزود: در این شرایط وظیفه خواص و نخبگان جامعه این است که با روشنگری های خود، زمینه آگاهی شهروندان از اهمیت انتخابات در ابعاد داخلی و خارجی و حضور حداکثری آنان در انتخابات را فراهم کنند و این میسر نمی شود مگر با تشریح و تبیین واقعیات جامعه و صداقت در گفت و گو با مردم.

محمدی تاکید کرد: رسانه ها نقش مهمی در تحقق این مهم دارند و فعالان رسانه ای، اعم از رسانه های سنتی و مجازی، باید در این بزنگاه تاریخی، نقش خود را در کشاندن مردم به پای صندوق های رای ایفا کنند؛ برای تحقق این مهم، نیاز به تولید محتوا برای رسانه های متنوع و متکثر است که آن نیز وظیفه نخبگان و خواص می باشد.

وی با بیان اینکه قهر با انتخابات به صلاح کشور و شهروندان نیست و رویکرد غلطی است که توسط دشمنان این مرز و بوم، تبلیغ و دنبال می شود، گفت: واقعیت این است که انتخابات در این دوره نیز مانند دوره های قبل به سلامتی و خوشی برگزار می شود، اما بدیهی است که افراد منطقی و عاقل دوست دارند که رییس جمهوری منتخب با پشتوانه رای بالا برگزیده شود.

وی ادامه داد: بدیهی است کسی که در انتخابات شرکت نکند، در واقع به تعیین سرنوشت کشور و به تبع آن خانواده و فرزندانش در چهار سال آینده بی توجه است. کسی که رای نمی دهد، به عنوان یک ایرانی، فردا در مقابل شهدا و رهبری شمرنده خواهد بود.