شاهدنیوز - فرماندار ورزقان با تاکید بر حضور پرشور و شعور مردم در انتخابات، گفت: انتخاباتی سالم و مبتنی بر مرّ قانون در این شهرستان برگزار می‌شود.

محمدباقر خانی روز یکشنبه در نشست با نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای ورزقان و خاروانا با قدردانی از داوطلبان ثبت نام کننده برای ایجاد و افزایش شور انتخاباتی، از برگزاری انتخابات سالم مبتنی بر قانون و اصل امانتداری در شهرستان خبرداد و گفت: انتخابات نمونه بارز مردم سالاری دینی است که باید از سوی آحاد مختلف مردم جامعه مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی هرگونه تجمع انتخاباتی در اماکن و فضاهای سربسته ممنوع بوده و داوطلبان می‌بایست طبق دستور العمل ابلاغی اقدام به تبلیغات انتخاباتی کنند.

فرماندار شهرستان ورزقان با اشاره به تصویب دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی توسط شورای عالی فضای مجازی، خاطرنشان کرد: این دستور العمل به منظور ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی ارائه شده است و همه فعالیت‌های تبلیغی کاندیداها در فضای مجازی رصد می شود.

وی خواستار پرهیز از توهین و تخریب رقیب از سوی نامزدها شد و گفت: داوطلبان نسبت به ارائه برنامه‌های پیشنهادی خود اقدام کنند چرا که رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم صرفا با برنامه ریزی صحیح و کارشناسی شده قابل حل است.

خانی با تاکید بر اینکه طرح‌های مختلف امنیتی برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده است، افزود: امنیت انتخابات به هیچ وجه قابل مماشات نیست و با هرگونه تخلفی که بخواهد امنیت انتخابات را تحت الشاع قرار دهد برخود قاطع می شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می شود.