شاهدنیوز - حجت‌الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر تراب محمدی مسئول شهرستانهای آیت الله رئیسی در استان آذربایجان شرقی گفت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای حماسه سیاسی آفریده و در اقتدار کشور و نظام تاثیر گذار است.

وی افزود: نتیجه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات منجر به تشکیل یک دولت کارآمد که توان حل مشکلات کشور و مردم را دارد خواهد شد.

میرتاج‌الدینی با اشاره به توانمندی و سوابق اجرایی و قضایی آیت الله رئیسی گفت: آیت الله رئیسی با توجه به تسلط و اشراف بر مسائل و امور کشور در سوابق اجرایی و قضایی طی سالیان متمادی، فردی مدیر، توانمند و شایسته است که می تواند مجموعه‌ای از مدیران نخبه و شایسته را گرد هم آورده و با تشکیل کابینه قوی و مکتبی، مردمی و جوان شرایط فعلی کشور را مدیریت و مشکلات مردم را حل نماید.

وی رفتار و سخنان برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری را شعار گونه دانست و گفت: متاسفانه برخی از کاندیداها بجای پرداخت به مسائل اصلی و مشکلاتی که گریبان‌گیر کشور شده شعار گونه عمل کرده و حتی به این نیز اکتفا نکرده و اقدام به استفاده ابزاری از هویت آذربایجان کردند. اما مردم آذربایجان در طول تاریخ همیشه منشأ آگاهی و تأثیر گذار بوده‌اند و فریفته این گونه عوامفریبی ها و رفتارهای پوپولیستی نمی شوند که با خواندن یک شعر نمی توان مسیر آن ها را تغییر داد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: تبریز همان شهر پیشتاز در طول تاریخ و ۴۲ سال انقلاب شکوهمند اسلامی و شهر شهید خیابانی، شهید ثقه الاسلام، ستارخان و باقرخان و …. است.

وی افزود: الان در دوره تحول هستیم و ۲۸ خرداد آغاز گام دوم انقلاب و یک دوره تحول دیگر است که چهره های انقلابی و مکتبی همچون بهشتی، رجایی و باهنر در شخصیت آیت الله رئیسی متبلور است و انشاالله با رای و پشتیبانی مردم آگاه تبریز و آذربایجان باز حماسه‌ای دیگر در تاریخ خلق خواهد شد.

وی در ادامه نقش شهرستان ها را در عرصه انتخابات پیشرو عنوان کرد و افزود: شهرستان ها پیشقدم بوده اند و میزان مشارکت آن ها اکثرا بیشتر از مراکز بوده است و انشاالله کم و کسری مناطق دیگر را جبران خواهند کرد.

میر تاج الدینی در مورد آذربایجان گفت: اهمیت آذربایجان به حدی است که مقام معظم رهبری فرمودند: «آذربایجان سر ایران است.» و آقای رئیسی کاملا اعتقاد و باور به این مسأله دارد و با توجه به اهمیت آذربایجان مقصد دوم سفر ایشان تبریز خواهد بود.

دراین دیدار دکتر تراب محمدی ضمن قدردانی از حضور حجت الاسلام دکتر میرتاج الدینی در معاونت شهرستانهای ستاد آیت الله رئیسی در استان آذربایجان شرقی ابراز داشتند: وظیفه نخبگان سیاسی و گروههای مرجع پراهمیت است و باید نقش روشنگری، هدایت و راهبری افکار جامعه را به درستی ایفا کنند.

وی همچنین فعالیت های انتخاباتی را میدان جهادی و عرصه آزمون مهم برای نخبگان کشور دانسته و گفت: نخبگان سیاسی باید بر اساس وظایف روشنگری و راهبری خود، برای ایجاد شور و اشتیاق مضاعف مردم و گرم کردن تنور انتخاباتی تلاش کنند.

محمدی ادامه داد: نخبگان سیاسی باید در این برهه حساس به بصیرت افزایی مردم در تعیین سرنوشتشان کمک کنند چرا که رای دادن تکلیف همه آحاد مردم و گروههای مرجع کشور است. وی افزود: هر رای مردم برای توسعه آبادانی و رفاه کشور تاثیرگذار است و کمک برای حضور مقتدرانه منتخب مردم در عرصه جهانی است.