علی روح اللهی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان شرقی از ارسال بیش از یک میلیارد و 710 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی از این منطقه در سال 1399 به سایر مناطق خبر داد.
به گزارش شاهدنیوز، علی روح اللهی مدیر منطقه با اشاره به نقش بی بدیل تأمین و توزیع فرآورده های نفتی در رشد و توسعه ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه گفت: علاوه بر رفع نیاز بخش حمل و نقل زمینی ، هوایی و دریایی ، سوخت مورد نیاز بخش صنعت ، کشاورزی، خدمات و نیروگاهها با برنامه ریزی و تأمین و توزیع به موقع و مطلوب سوخت  توسط مجموعه خدوم صنعت نفت بی وقفه عرضه می گردد.
علی روح اللهی تصریح کرد علاوه بر تامین سوخت مورد نیاز استان در بخش های یاد شده با توزیع بیش از ۲ میلیارد و ۸۷۵ میلیون لیتر در طی سال ۱۳۹۹ بالغ بر یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی نیز ازطریق نفتکش های جاده پیما و مخزندارهای راه آهن جمهوری اسلامی ایران از انبارهای نفت این منطقه به مناطق ارومیه،اردبیل، میاندوآب، کردستان و زنجان و همچنین به ۱۱ نیروگاه کشور ارسال شده است.
مدیر منطقه آذربایجان شرقی یاد آور شد ، حمل و نقل فرآورده های نفتی این منطقه علاوه بر خطوط ریلی با همکاری و تلاش مستمر ۵۵۰ دستگاه نفتکش تعرفه ای در قالب ۹ شرکت حمل و نقل فرآورده های نفتی و ۹۰ شرکت تک پیمان توزیع می گردد. گفتنی است بیش از ۲۰۰۰ دستگاه نفتکش آزاد نیز در صادرات انواع فرآورده های نفتی از این منطقه فعالیت دارند.