شاهدنیوز - فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز با تاکید بر جایگاه مهم جامعه خبری در توسعه کشور، گفت: صداقت و راستگویی معیار مهم و اصلی خبرنگاری حرفه‌ای است.

سرهنگ حسین پوراسماعیل روز شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در محل تالار اجتماعات پالایشگاه تبریز برگزار شد، با بیان اینکه جامعه خبری و اصحاب رسانه آذربایجان شرقی و تبریز همواره در راستای اهداف عالی نظام و انقلاب گام بر می دارند، افزود: به واقع قلم هایی که برای اقتدار نظام اسلامی به کار گرفته می شوند، جای قدردانی و سپاس فراوان دارد.

وی از خبرنگاران به عنوان اقشار آگاه به زمان خود نام برد و اظهار کرد: رسانه ها در حقیقت چشمان تیزبینی هستند که باید عملکرد دستگاه های مختلف را بررسی کرده و در مواقع لزوم جلوی هر گونه انحراف و کج روی ها را بگیرند که این رسالت مهم و ذاتی خبرنگاری است.

پوراسماعیل با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، ادامه داد: این شهید والامقام شهید مظلوم قشر خبری و رسانه ای جمهوری اسلامی است که جان شیرین خود را وقف اطلاع رسانی در مبارزه با تحجر کرد.

وی انتشار اخبار صحیح و شفاف را از جمله انتظارات مردم از رسانه های گروهی بیان کرد و یادآور شد: در این میان عنصر امیدآفرینی و ایجاد دلگرمی بین آحاد مردم در این شرایط سخت و پیچیده اقتصادی و اجتماعی، نباید توسط خبرنگاران به بوته فراموشی سپرده شود.

مدیرعامل شرکت پالایش تبریز نیز در این مراسم با اشاره به نقش مهم خبرنگاران در پوشش اخبار این مجموعه، گفت: بباید توجه داشت عملکرد و موفقیت های صنعتی و تولیدی کشور و استان بدونه همکاری رسانه ها میسر نمی شود.

غلامرضا باقری دیزج با ارایه گزارشی از عملکرد پالایشگاه تبریز، از این مجموعه به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال غرب کشور یاد و اضافه کرد: در حال حاضر پالایشگاه تبریز ۷  درصد توان تصفیه نفت خام کشور را بر عهده دارد و ظرفیت رزوانه آن ۱۱۰ هزار بشکه است.

وی، گاز مایع، بنزین یورو ۵، نقت گاز معمولی،  نقت کوره و سوخت هواپیما را از تولیدات اصلی و نفتای سبک، اتان، بوتان، هگزان، لوبکات، روغن پایه، ضدیخ، بنزن، قیر ۶۰ و ۷۰ و قیر ۸۵ و ۱۰۰ و همچنین انواع محصولات روغن در ۱۵ عنوان را از دیگر محصولات ویژه تولیدی پالایشگاه تبریز اعلام کرد که مجموع آنها ۴۱ محصول را شامل می شود.

باقری تعداد کارکنان پالایشگاه تبریز را یکهزار و ۴۳۹ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۳۰ درصد را استخدام نفت، ۵۲ درصد را پرسنل پیمانکاری و ۱۸ را کارکنان قراردادی تشکیل می دهد.