مدیرعامل آب وفاضلاب آذربایجان شرقی از آماده بهره برداری بودن ۱۹ طرح جهاد آبرسانی به روستاهای شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین خبر داد.

به گزارش شاهد نیوز ، محمد خانی  در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: روند اجرایی و احداث مجتمع آبرسانی قشلاقات در شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین به صورت ویژه در حال اجرا است.

خانی افزود: هدف از اجرای این مجتمع، آبرسانی به شهر آبش احمد و ۶۸ روستا و آبادی (قشلاقات) است که شامل ۴۱۹۵ خانوار و ۱۴۶۰۱ نفر جمعیت می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این مجتمع شامل حفر و تجهیز چاه‌ها با ظرفیت ۱۴۰ لیتر بر ثانیه، احداث مخازن با حجم ۶۸۳۰ مترمکعب، ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۵۶۰ لیتر بر ثانیه و خطوط انتقال به طول ۱۶۵ کیلومتر است و از منابع آبی این مجتمع می‌توان به چاه‌های حفر شده در روستاهای قانلو و سیرک، همچنین چاه‌های حفر شده در اراضی لاریجان اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت عملیات اجرا شده در سال مالی ۱۴۰۱ شامل حفر و تجهیز چاه‌ها با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، احداث باب‌های مخزن بتنی نیمه مدفون با حجم ۳۱۰۰ مترمکعب، خطوط انتقال به طول ۷۸ کیلومتر و ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۲۰ لیتر بر ثانیه بوده است.

وی ادامه داد: آبرسانی به ۱۹ روستا ظرف امسال به بهره‌برداری خواهند رسید که شامل قشلاق یوزقویی، سیدلر، یوسفلو، کهلجیک، حسنعلی کدخدالو، قشلاق شاه ولی، کوسالار، اوزبک، قره قیه، سولی درق، شهرک سیلین، یلی علیا، یلی سفلی، قانلو، قربان قشلاقی، عناب لو، محب علیلو، کهلی چوبانلار، شجاع خانلو و حسبان خواهد بود.