معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیشتازی مردم تبریز در رقم زدن حماسه نهم دی گفت: همبستگی مردم در مقابل توطئه گران بزرگ ترین دستاوردی بود که از این حماسه به دست آمد.

به گزارش شاهدنیوز، تراب محمدی امروز در جمع خبرنگاران  وحدت را کلید واژه انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: رمز ماندگاری یک ملت و در امان ماندن آن از تهاجم همه جانبه دشمنان مختلف، اتحاد است که حماسه نهم دی ماه نشان داد همبستگی مردم به عنوان ولی نعمتان این نظام و انقلاب، تازه و جوان باقی مانده است.

محمدی به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: مردم بابصیرت ایران در بزنگاه ها همیشه در صحنه بوده و پای انقلاب ایستاده اند و همانگونه که رهبر انقلاب در این خصوص فرمودند ۹ دی یک نمونه‌ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ یعنی مردم احساس وظیفه‌ دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند. عمل صالح این بود که توی خیابان بیایند، نشان بدهند، بگویند مردم ایران اینند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، تعلقات دینی را جزء جدایی ناپذیر هویت مردم ایران اسلامی دانست و افزود: ۹ دی ماه که متقارن با ایام سوگواری سرور آزادگان جهان و روز عاشورا شده بود، تبدیل به نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی شد که تا پای جان برای حفظ ارکان اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده اند و با حضور خود به جهانیان اعلام کردند که اگر دشمن نسبت به دین آنها خطایی انجام دهد، قاطعانه در برابر آنها خواهند ایستاد.

محمدی در پایان تاکید کرد: رویدادهای مهمی همچون ۹ دی وظایف مسئولین را بیش از بیش سنگین تر می‌کند تا در راستای خدمات رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ ننموده و برای حل مشکلات آنها تمام تلاش خود را به کار ببندند.

وی با اشاره به حضور پرشور امروز اقشار مختلف مردم در آیین گرامیداشت نهم دی در مصلای امام (ره) تبریز یادآوری کرد: مشابه این آیین باشکوه امروز در دیگر شهرستان های آذربایجان شرقی هم برگزار شد.