رسانه‌های گروهی ارمنستان مدعی هستند؛ پس از عملیات ضدتروریستی جمهوری آذربایجان در قره‌باغ، دولت ایروان، استفاده از کلمات منفی در پیام های تبریک را ممنوع کرده است.

به گزارش شاهد نیوز به نقل از یازاکو، کنار گذاشتن سخنرانی رهبر کلیسای ارمنستان روی آنتن با اعتراض جامعه مذهبی مواجه شد. ادعا می‌شود که این اقدام به این دلیل انجام شده است که رهبر مذهبی ارامنه نظرات رادیکال خود را در مورد مسئله قره‌باغ ابراز کرده و مردم را به انتقام از تمایل مقامات برای بستن این موضوع دعوت کرده است.

رسانه‌های گروهی ارمنستان می‌نویسند که پس از عملیات ضد تروریستی جمهوری آذربایجان در قره‌باغ، دولت ایروان دستوراتی را به رسانه‌ها صادر کرده است. در تکلیف مذکور تاکید شده است که استفاده از کلمات منفی مانند «آرتساخ»، «کوچ اجباری»، «باخت»، «فلاکت»، «بی‌خانمانی» و «دادگاه» در پیام‌های تبریک ممنوع است.

لازم به ذکر است که ادعا می‌شود در سال ۲۰۲۴ تغییرات جدی در ارمنستان اعمال خواهد شد. گفته می‌شود که انتخابات پارلمانی پیش از‌ موعد برگزار می‌شود، کارکنان غیردولتی از ادارات دولتی برکنار می شوند و حتی رهبر مذهبی ارامنه نیز تغییر می‌کند.