رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از آماده سازی و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی استان برای برگزاری باشکوه انتخابات اسفند ماه امسال خبر داد.

به گزارش شاهد نیوز ، تراب محمدی روز سه شنبه در جلسه کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان افزود: دستگاه های احراز هویت که در انتخابات مورد استفاده قرار خواهند گرفت، عامل مهم در اجرای این روند است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: با توجه به اقدامات مثبتی که توسط کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد انتخابات استان صورت گرفته است، نتیجه آن در روز انتخابات مشخص خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: در روز برگزاری انتخابات در سراسر استان ارتباط پایدار مخابراتی، زیرساختی و رادیویی برقرار باشد.

محمدی تاکید کرد: دستگاه های متولی ارتباطات و فناوری اطلاعات با هم‌افزایی و همکاری با تمام شهرستان های استان به خصوص شهرستان های نوار مرزی و مناطق محروم، ترتیبی اتخاد کنند تا هیچ مشکلی در روز انتخابات نداشته باشیم.

وی در ادامه از تمام دستگاه ها خواست در کنار مباحث فنی، در موضوع تبلیغات و افزایش مشارکت عمومی نیز وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

احراز هویت رای دهندگان توسط دستگاه های الکترونیکی

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری آذربایجان شرقی نیز به قانون جدید انتخابات اشاره و اضافه کرد: در قانون جدید ثبت مهر بر روی شناسنامه هنگام رای دهی، حذف شده و احراز هویت توسط دستگاه های الکترونیکی انجام خواهد شد.

فرهاد شیدایی اعلام کرد: برای انتخابات اسفند ماه امسال در سطح استان چهار هزار و ۳۷۰ صندوق رای گیری پیش بینی شده است که ۲ هزار و ۵۴۰ صندوق ثابت و یک هزار و ۸۳۰ صندوق نیز سیار است.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: تمام تلاش بر این است با رویکردهایی که در حوزه فناوری اطلاعات در پیش گرفته ایم، انتخابات را با حداقل خطا برگزار کنیم.

شیدایی به تجهیز بخشداری های آذربایجان شرقی به فیبر نوری اشاره کرد و گفت: تجهیز ۲۷ بخشداری به فیبر نوری را به صورت همزمان آغاز کرده ایم و طبق برنامه ریزی های انجام یافته، تمام آنها تا دهه فجر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.