رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه میزان مشارکت روستاییان و عشایر استان در انتخابات همیشه بالاتر از ۶۰ درصد است، گفت: تاکنون روستایی در استان وجود ندارد که میزان مشارکت در آن کمتر از ۶۰ درصد ثبت شده باشد.

به گزارش شاهد نیوز ،«تراب محمدی»  در جلسه هم اندیشی مشارکت حداکثری روستاییان در انتخابات، افزود: انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری روز یازده اسفند امسال در چهار هزار و ۸۸۷ نقطه آذربایجان شرقی برگزار می شود و حدود نیمی از صندوق های اخذ رای در روستاهای استان مستقر خواهد شد.

وی اظهار کرد: هدف ما افزایش مشارکت و شور انتخاباتی در سطح استان بدون توجه به جناح بندی ها و گروه بندی های سیاسی است و همه دستگاه هایی که در روستاها خدمات ارایه می دهند، باید آن ها را تبیین و اطلاع رسانی کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تبیین خدمات دولت و نظام در جامعه به ویژه مناطق روستایی، گفت: مدیران، خدمات نظام و فعالیت های دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته را به مردم تبیین کنند.

محمدی، با اشاره به پرداخت ۲۰ هزار میلیارد ریال به دهیاری های استان از محل ارزش افزوده در ۲ سال گذشته، ادامه داد: خدماتی که نظام و دولت در روستاها و در حوزه های مختلف مانند اجرای طرح هادی، برق رسانی، گازرسانی، ساخت جاده های بین روستایی، بیمه درمانی و غیره ارایه کرده، بی نظیر است و همه این ها باید به مردم تبیین شود.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، یادآور شد: معاندان و دشمنان این نظام و مردم، شبانه روز تبلیغ کردند تا مردم را از حضور در جشن انقلاب اسلامی بازدارند، اما مردم با حضور خود آن ها را ناکام گذاشتند، به طوری که حضور مردم نسبت به سال های گذشته افزایش یافت.

محمدی، با بیان اینکه مردم، کم کاری برخی مسوولان را به پای نظام و انقلاب نمی‌ گذارند، افزود: اگر مسوولان وظایف خود را به خوبی انجام دهند و در کنار آن عملکرد و خدمات دولت و نظام به مردم به موقع تبیین و روشنگری شود، میزان اعتماد آنها به نظام و مسوولان افزایش می یابد.