مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: در استان آذربایجان شرقی ۳۱۹ مدرسه کانکسی وجود دارد که از این تعداد ۶۶ مدرسه کانکس مستقل و بالای ۱۰ نفر جمعیت می باشد که ۶۲ مورد از آنان را ساماندهی کرده و این مدارس دارای ساختمان ثابت آموزشی شدند.

به گزارش شاهدنیوز، فرهاد فرهودی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر اظهار داشت: ۴ مدرسه کانکسی دیگر هم از این دسته تا مهر ماه سال آینده ساماندهی خواهند شد.

وی افزود: در سالجاری توانستیم ۱۰هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال توسط خیرین جذب کنیم .

مدیرکل نوسازی با بیان اینکه تجهیز کردن هنرستان ها ارتباط مستقیم با کاهش نرخ بیکاری دارد ، اعلام کرد: برای سال آینده برای تجهیز کردن هنرستان ها مبلغ بیشتری در نظر خواهیم گرفت.

وی در ادامه گفت: در سال جاری ۹۰۰ میلیارد ریال تجهیزات به مدارس استان تامین و ارسال کردیم.

فرهودی یا اعلام اینکه ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی در قالب ۱۵۶ کامیون به مدارس سراسر استان ارسال شده است، اذعان کرد: ۲۳ درصد تجهیزات آموزشی مربوط به تجهیز هنرستان ها بود.

وی اظهار داشت: ۲۰ درصد مدارس استان جزو مدارس فرسوده هستند که برای بازسازی و نوسازی آنان ۲۵۰ هزار میلیارد ریال بودجه نیاز داریم.

مدیر کل نوسازی گفت: در دو سال اخیر ۵۸ درصد پروژه های ناتمام شامل ۲۷۲ مورد تکمیل شده است و طبق برنامه ریزی هایی که انجام شده است در سال آینده ما بقی آنان تکمیل خواهد شد .

وی با اعلام اینکه در سالجاری ۱۱۷ مدرسه در قالب ۴۰۰ کلاس درس با ۶ هزار میلیارد ریال تحویل آموزش و پرورش داده شده است، اظهار داشت: ۳۰ درصد هزینه ها را خیران و ۷۰ درصد را دولت پرداخت کرده است.

فرهودی در پایان گفت: اداره کل نوسازی استان توانسته است هر سه روز یک مدرسه تحویل آموزش و پرورش بدهد که نتیجه و تلاش تمامی دست‌اندرکاران و خیران بوده است.