معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، نهمین جشنواره عکس فیروزه را تلاشی برای ارائه چهره ای زیبا، سرشار از زندگی، توسعه‌یافته و بالنده تبریز از دریچه دوربین هنرمندان عکاس معرفی کرد.

به گزارش شاهدنیوز، امیر نصیربیگی در نشست رونمایی از پوستر نهمین جشنواره سراسری عکس فیروزه تبریز، خاطر نشان کرد: این رویداد هنری در حالی نهمین دوره خود را تجربه می کند که وقفه چند ساله آن و نیز حجم مطالبه جامعه هنری و عکاسی تبریز ما را بر آن داشت که پیگیر برگزاری مجدد آن باشیم.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره عکس فیروزه تبریز با قدردانی از تمام تلاشگران ادوار این جشنواره افزود: مرور تجارب هشت دوره پیشین و نیز ضرورت توجه به نیازهای جدید در حوزه عکس، دبیرخانه جشنواره به سمت و سویی جدید و پویا سوق یافته که بتوان در آن چهره ای قابل معرفی و ماندگار از تبریز ثبت شود.

نصیربیگی با اشاره به پیشینه و سابقه این شهر در حوزه های مختلف اظهار داشت: در این دوره از جشنواره، تلاشی برای معطوف کردن نگاه بصری عکاسان به محورهایی که به نوعی می تواند گویای هویت، فرهنگ، مدنیت، صبغه و نیز توسعه شهری باشد و عکاسان برای خلق این صحنه ها، تلاش کنند.

وی ادامه داد: فراخوان این دوره از جشنواره عکس فیروزه در دو بخش اصلی مجموعه عکس و تک عکس در ۷ محور موضوعی پذیرای آثار هنرمندان خواهد بود و شرکت کنندگان در موضوعات مرتبط با فرهنگ و جامعه شهری به رقابت خواهند پرداخت.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، با اشاره به افزوده شدن بخش پویش مردمی در این رویداد خاطر نشان کرد: ما بر این باوریم که شهروندان نیز در این رویداد سهیم باشند و آنها خواهند توانست با تصاویر ثبت شده توسط تلفن های همراه خود در جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: جایزه ویژه استاد “هادی شفائیه” و جایزه ویژه “شهردار تبریز” به شکلی مجزا به صاحبان آثار مرتبط اهدا خواهد شد.

گفتنی است نهمین جشنواره عکس فیروزه تبریز نیمه دوم خرداد ۱۴۰۳ برگزیدگان خود را خواهد شناخت.