همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، استفاده شهروندان تبریزی از قطارشهری و اتوبوس های بی‌آرتی در هفته نخست مهر ماه (اول تا هفتم مهر ) رایگان است.

به گزارش شاهدنیوزبه نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، این تصمیم با پیشنهاد «یعقوب هوشیار» شهردار تبریز و موافقت شورای اسلامی شهر، در قالب خدمات شهرداری در راستای اشاعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش سفرهای درون‌شهری تمامی شهروندان تبریزی اتخاذ شده است.

بر این اساس کلیه شهروندان تبریزی در بازه زمانی یکشنبه هفته آینده تا شنبه هفتم مهر امسال می توانند به صورت رایگان از خدمات این ۲ ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز استفاده کنند.

مجموعه قطارشهری تبریز، تمهیدات لازم برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان را مد نظر قرار داده و از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ شب در ۱۸ ایستگاه خط یک در خدمت شهروندان خواهد بود.

خطوط اتوبوسرانی بی‌آرتی نیز در روزهای عادی از ساعت ۶ و ۱۵ دقیقه صبح تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه و در روزهای جمعه و تعطیل از ساعت هفت و ۱۵ دقیقه صبح تا ۲۰ فعال خواهد بود.

این اقدامات در راستای کاهش میزان سفرهای درون شهری شهروندان با خودروی شخصی و کنترل میزان ترافیک در روزهای ابتدایی سال تحصیلی جدید انجام می شود.