سردار «عباسقلی‌زاده» در نشست خبری برنامه‌های ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، گفت: دفاع مقدس در مقایسه با متدهای روز جنگی دنیا کاملا متفاوت است، ما با حداقل‌ترین امکانات و تجهیزات توانستیم در برابر قوی‌ترین قدرت‌ها مقاومت کنیم.

به گزارش شاهدنیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار، «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در نشست خبری برنامه‌های ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با اصحاب رسانه، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نه در داخل کشور بلکه در جهان تغییراتی ایجاد کرد و این موضوع نشان می‌دهد که انقلاب ما انقلاب جهانی است.

سردار عباسقلی‌زاده افزود: دشمنان ما بر این قضیه واقف بودند که اگر حکومت اسلامی تشکیل شود، مرگ آن‌ها قطعی است. لذا در سال‌های آغازین انقلاب دست به جنگ تحمیلی زدند.

وی با بیان اینکه سرمشق انقلاب‌ها و اتفاقات امروز دنیا، حاصل موفقیت ما در دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس در مقایسه با متدهای روز جنگی دنیا کاملا متفاوت است، ما با حداقل‌ترین امکانات و تجهیزات توانستیم در برابر قوی‌ترین قدرت‌ها مقاومت کنیم.

دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: مقاومت ما در جنگ تحمیلی بلوک شرق را در هم شکست و امیدواریم به زودی بلوک غرب نیز در اثر ایستادگی رزمندگان مقاومت اسلامی از هم بپاشد.

وی با بیان اینکه امسال چهلمین سالگرد آغاز هفته دفاع مقدس است، افزود: به دلیل محدودیت ایجاد شده توسط ویروس منحوس کرونا، برنامه‌های هفته دفاع مقدس از سوم خردادماه شروع شده و تا 29 اسفندماه ادامه خواهد داشت که اوج برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

سردار عباسقلی‌زاده در ادامه از ارتباط تصویری دست‌اندرکاران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا با رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: مراسم افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس بعد از ظهر روز دوشنبه برگزار خواهد شد و به دلیل شرایط کرونایی سعی بر این خواهد شد که حضور فیزیکی مردم در این نمایشگاه به خداقل رسیده و از طریق فضای مجازی به اطلاع مردم برسد و همچنین رژه موتوری و خودرویی و با محدودیت تجمع برگزار خواهد شد تا جایگزین رژه نیروهای پیاده شود.

وی از افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری خبر داد و گفت: به دلیل شیوع کرونا، محدودیت‌هایی ایجاد شده و از طریق صداوسیما و فضای مجازی پخش می‌شود تا از تجمع در این نمایشگاه خودداری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: پیکر مطهر 205 شهید گمنام در 63 نقطه استان تدفین شده‌اند که متاسفانه در 22 نقطه که وعده احداث یادمان مناسب و حسینیه مناسب داده شده بود، هنوز عملی نشده است که پس از پیگیری لازم، در 6 نقطه آغاز شده و باید بقیه هم آغاز شوند.

عباسقلی‌زاده درخصوص تکمیل موزه دفاع‌مقدس نیز گفت: اکنون در مراحل اجرایی و افزودن اسناد و مدارک جنگ هستیم که بیش از 1500 سند در دست داریم ولی باید محتوای دفاع مقدس غنی‌تر از این باشد که نیازمند اهتمام مسئولین استانی و تامین اعتبار لازم برای ماندگار کردن آثار دفاع مقدس تلاش کنیم.

دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در پایان در پاسخ به سوالی درباره برخورد جدی با هتک حرمت به شهدا و یادمان شهدا در شهرهای استان، ابراز داشت: باید با ناهنجاری‌های صورت گرفته که هتک حرمت اتفاق می‌افتد، شان شهدا که عزت و استقلال و امنیت خود را مدیون خون پاک آنها هستیم، حفظ شود.