رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: یکی از اصلی ترین موضوعات مورد بررسی در کمیسیون حمل و نقل و عمران حرکت به سمت انسان محور کردن شهر است و با توجه به وجود برخی نواقص و کمبود امکانات، این امر جز در سایه ترکیبی کردن حمل و نقل ایجاد زیر ساخت‌ها ممکن نیست.

به گزارش شاهدنیوز به نقل از امور ارتباطات شورای اسلامی شهر تبریز، سونیا اندیش در گفتگو با برنامه تلویزیونی «تبریزیم» اظهار داشت: در شورای پنجم از ابتدا بر انسان محور کردن شهر تاکید شده و سعی کردیم بر این اساس اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی، موضوع شهر نشینی در کشورهای جهان سوم بسیار پیچیده تر از دیگر شهرها درکشورهای توسعه یافته است. اگر بخواهیم در شهرها برخی اقدامات اصلاحی انجام دهیم بسیای از موارد از جمله دسترسی ها، کاربری ها و … آسیب خواهد دید.

اندیش افزود: زمانی که در سطح شهر اقدام به ایجاد پیاده راه  کرده و از ورود ماشین ها جلوگیری می کنیم باید به فکر بارانداز در کاربری های تجاری باشیم و توجه کنیم انبارها و مغازه ها و … قابل دسترسی باشد.

وی با اشاره به بافت بازار تبریز  گفت: بافت بازار تبریز بسیار فشرده بوده و نیازمند است در این مکان بار اندازها در نظر گرفته شود.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: در پیاده محوری برای انسانها همیشه باید موضوع دسترسی به بازار مورد توجه قرار گیرد و با توجه به این موضوع، در زمان توزیع بار وقتی امکانات نباشد تردد نیز دچار مشکل می شود، چرا که بسته شدن خیابانها و عدم توجه به موضوعات دیگر ارهکار کافی نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری برای این امر و ایجاد بار اندازهای اقدام به تملک جهت راه اندازی بار انداز کرده است گفت: از طرفی با توجه به زمانبر بودن راه اندازی خط سوم مترو، میتوان از حمل ونقل ترکیبی همچون موتورهای برقی در بازار تبریز نیز استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد یکسال گذشته کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک گفت: تاکنون ۲۸ جلسه از سلسله جلسات این کمیسیون برگزار شده و تمام این جلسات چندین کمیته تخصصی در خصوص لوایح و طرح های مرتبط با بخش عمران به بحث و بررسی پرداخته شده است.

سونیا اندیش خاطرنشان کرد: اولویت هایی که برای سال ۹۹ مد نظر قرار گرفته است از جمله آسفالت معابر،   پروژه های عمرانی و … یک به یک در جلسات کمیسیون مطرح و بررسی شده وپس از اولویت بندی و طرح در صحن شورا مصوب شده است.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک  اضافه کرد: رصد و پایش برنامه هایی که طی ۶ ماه گذشته بررسی شده اند از جمله دیگر اهداف کمیسیون طی ۶ ماه آتی خواهد بود.

وی تصریح کرد: پایش عملکرد عمرانی مناطق  از دیگر اهداف این کمیسیون است که سعی بر این است که پس از بررسی عملکرد مناطق اگر مشکلی در این حوزه وجود دارد رفع کنیم.