کمیسیون ویژه ستاد پیشگیری از کرونا شهرداری تبریز از واحد تولید ماسک طبی استاندارد در تبریز بازدید کرد و مقرر شد با هماهنگی و نظارت مستقیم و مستمر در اختیار عموم شهروندان با شرایط اصولی و سهل قرار گیرد.

به گزارش شاهدنیوز، محمدحسین حسن زاده  در این باره اظهار داشت: ماسک های تولید شده در این واحد استانداردها و مجوزهای لازم از وزارت صمت (صنایع و معادن) و دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو را دارا بوده و روزانه تعداد انبوهی قابلیت تولید را دارد.

وی افزود: مجموعه شهرداری تبریز بر اساس رسالت و منشور مشخص که خدمات رسانی به شهروندان از بارزترین شاخصه آن معرفی شده است با هماهنگی صورت گرفته این ماسک ها در تمامی محلات و نقاط مختلف شهر با هماهنگی دستگاههای ذیربط و متولیان سلامت توزیع میگردد.

وی ادامه داد: شهروندان عزیز با ارائه کد ملی و با قیمت مصوب و مورد تائید دولت قادر به خرید این ماسک ها در حد کفاف و نیاز خانوارها خواهد بود .

حسن زاده در خصوص کیفیت و نحوه توزیع این ماسک ها گفت: با توجه به اینکه از هر جهت این ماسک ها مورد تایید دستگاههای مربوطه بوده برای توزیع بهینه و گسترده این ماسک ها شهرداری تبریز ضمن اعلام آمادگی کامل برای تعامل و همکاری مکانهای مناسب را در اختیار این واحد تولیدی قرار می دهد .

او در خصوص صیانت از سلامت پرسنل شهرداری و خانواده های همکاران اظهار داشت: در مجموعه شهرداری سازمانها و مناطق و ستاد پیشگیری از کرونا فقط ملزم به تهیه و خرید ماسک استاندارد می باشند و تهیه و خرید ماسک های غیر استاندارد برای توزیع در بین همکاران به هیچ عنوان مورد تائید و قابل قبول نخواهد بود .

رئیس ستاد پیشگیری در خاتمه خاطر نشان کرد: تعداد محدودی از سازمانها و مدیریت های زیر مجموعه شهرداری در اجرای پروتکل های بهداشتی و مصوبات و شیوه نامه های ستاد کرونا سهل انگاری نموده یا انجام نمیدهند که با عنایت به دستور اکید شهردار محترم به دلیل حساسیت حفظ سلامتی شهروندان و ایجاد مخاطرات در حوزه سلامت  و عدم اعمال شیوه نامه های بهداشتی، با استناد به بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور هرفردی یا سازمانی که در اجرای پروتکل های بهداشتی سهل انگاری نموده یا در مسیر اجرای مصوبات کرونا اقدامی بعمل نیاورد به عنوان متخلف تلقی گردیده و علاوه بر برخورد با این افراد به هیئت تخلفات اداری کارکنان دولت معرفی خواهند گردید.