مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: چهار هزار و ۹۰۰ واحد بهسازی و نوسازی شده روستایی به مناسبت روز روستا و عشایر در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شاهدنیوز به نقل ازایرنا؛حافظ باباپور گفت: برای اجرای این طرح ها در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ۵۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی اظهار داشت: به همین مناسبت یک هزار و ۳۱۵ جلد سند مالکیت روستایی و ۴۱۸ جلد سند مالکیت شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به مالکان واحدها تحویل می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با روز روستا و عشایر طرح های اجرای آسفالت معابر از محل قیر رایگان در روستای یخفروزان اهر در سطح ۵ هزار و ۱۵۰ مترمربع و روستای سهزاب سراب در سطح ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع به بهره برداری می رسد.

باباپور با بیان اینکه با اجرای این طرح ها یک هزار و ۱۱۱ نفر از جمعیت این روستاها از مزایای آن بهره مند می شوند،  ادامه داد: برای بهره برداری از طرح های این بنیاد به مناسبت روز روستا و عشایر در مجموع بیش از ۵۶ میلیارد و ۶۳۱ میلیون تومان هزینه شده است.

وی یادآوری کرد: از بدو تاسیس این بنیاد برای یک هزار و ۹۵۰ روستای استان طرح هادی مطالعه و تهیه شده، در ۷۱۳ روستا این طرح اجرا و در ۲۸۹ روستا بازنگری طرح هادی روستایی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت در استان ۲۰۸ هزار و ۹۲۶ جلد سند روستایی و ۲۲ هزار و ۹۶۳ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به صاحبان املاک تحویل شده است.

باباپور بهسازی مسکن ۱۳۲ هزار و ۳۳۰ واحد مسکونی روستایی، نوسازی و مقاوم سازی ۱۵۸ هزار و ۶۰۵ واحد مسکونی روستایی و شهری مناطق زلزله زده استان، احداث ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکونی ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری،  احداث یک هزار و ۵ واحد مسکونی برای محرمان توسط انجمن خیرین مسکن ساز استان، احداث ۱۶ هزار و ۶۵۴ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، احداث ۱۰ واحد کتابخانه روستایی و ۵ واحد مجتمع فرهنگی و هنری را از جمله فعالیت های این اداره کل از بدو تاسیس تاکنون اعلام کرد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) و با افتتاح حساب ۱۰۰ نزد بانک ملی ایران در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به عنوان اولین نهاد عمرانی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد و در تقویم رسمی کشور، ۱۵ مهر به عنوان روز روستا و عشایر نامگذاری شده است.