معاون آموزش مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: دپارتمان حقوق ورزشی در این مجموعه ایجاد و راه اندازی می‌شود.

به گزارش شاهدنیوز،ایمان حسین پور شرفشاد درتبریزگفت: با اشاره به بروز مشکلات عدیده حقوقی پیرامون ورزش کشور به خصوص رشته فوتبال که منجر به محکومیت فدراسیون فوتبال و تیم های ورزشی در مجمع بین المللی می شود،  افزود: ایجاد چنین دپارتمانی در مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه ضروری بوده و مقدمات آن فراهم شده است.

وی بهره مندی نظام قضائی کشور از وکلای تخصصی را یکی از اولویت های مهم و محوری دوره جدید مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه برشمرد و اظهار داشت: حوزه ورزش با توجه به گستردگی و نیز بازتاب های رسانه ای و حوادث آن، یکی از حوزه هایی است که مرکز تلاش دارد تا با شناسایی و آموزش های تخصصی، وکلای متخصص در این حوزه را تربیت و برای همکاری با فدراسیون های مختلف وارد مذاکره شود.

حسین پور با اشاره به اینکه مرکز وکلا تاکنون با چند تیم باشگاهی کشور برای ارایه خدمات حقوقی و مشاوره ای در حوزه حقوق بین الملل ورزشی وارد مذاکره شده است، اعلام کرد: این مجموعه آمادگی کامل برای توسعه همکاری ها با باشگاه های مختلاف ورزشی در رشته های گوناگون در لیگ های برتر و دسته های پایین تر می باشد.

وی برگزاری نشست تخصصی بررسی و تحلیل قرارداد ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی ایران را از جمله فعالیت های مرکز وکلای قوه قضائیه در حوزه ورزش برشمرد و ادامه داد: در این نشست ابعاد و نقطه ضعف های مختلف قرارداد با این مربی مورد نقد و بررسی قرار گرفت که نتایج بسیار خوبی نیز در پی داشت.

حسین پور قراردادهای مشکل دار در فوتبال کشور را از جمله چالش های مهم ورزش خواند و با تاکید بر اینکه  مرکز وکلای قوه قضائیه با حساسیت و جدیت در این زمینه ورود پیدا کرده است، گفت: ما معتقدیم قراردادهای بازیکنان و مربیان خارجی و حتی داخلی باید با مشاوره و مشارکت این مرکز تدوین و تهیه شده و در اختیار باشگاه ها قرار بگیرد تا مشکلات بعدی گیربان گیر تیم های ورزشی نشود.

وی از تدوین و تعریف حقوق ورزشی در مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه در قالب تعداد ۲۸ عنوان گرایش تخصصی حقوقی خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه تلاش می کنیم در کنار بهره مندی از وکلای تخصصی از کارشناسان تخصصی نیز استفاده شود.

معاون آموزش مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه با اشاره به برنامه های مختلف این معاونت برای دستیابی به اهداف مجموعه، گفت: بر همین اساس سامانه عدالت خانه را با هدف تحقق اهداف عالی ریاست قوه قضائیه راه اندازی کرده ایم که در آن مباحث آموزشی پیگیری می شود.

حسین پور فعالیت در حوزه معاضدت قضائی، حقوق عامه و آموزش همگانی را از محورهای فعالیت معاونت آموزشی مرکز وکلای قوه قضائیه بیان کرد.