رامتین قانع معاون وکلای مرکزوکلای قوه قضاییه کشور با دکتر خلیل اللهی رئیس دادگستری استان و حاج آقا علیلودادستان تبریز دیدار کردند.

به گزارش شاهدنیوز،،رامتین قانع در این دیدار ابراز داشتند مرکز وکلای قوه قضاییه در یک سال گذشته برای 107 هزار داوطلب وکالت آزمون برگزار کرده که از بین این افراد 11 هزار نفر برای آزمون شفاهی پذیرفته شده واین فرایند آزمون صددرصد الکترونیکی بوده است.

وی گفت : با حضور خانم فرهادی در راس مرکز وکلای دادگستری استان آذربایجان شرقی ،مرکزبه یک آرامش خوبی رسیده است وبا مجموعه دادگستری وسایر نهادها تامل خوبی ایجاد کرده اند  که امیدواریم این همکاری با مساعدت و راهنمایی های شما گسترش یابد.

معاون وکلای مرکزوکلای کشور گفت:وکلا در موضوع معاضدت همکاری خوبی با دادگستری ها دارند که با راه اندازی تلفن 129 در مراکزوکلای قوه قضاییه، خدمات معاضدتی بصورت شبانه روزی خواهد بودتا با این روش وکلا بیشتر بتوانند به شهروندان خدمات معاضدتی غیر حضوری را ارائه دهند.

قانع گفت :مرکز وکلای کشوربا 23 هزار وکیل عضو و 7هزار و پانصد کارآموز آماده همکاری کامل با دستگاه قضایی کشور را دارد.

دراین دیدار ایمان حسین پور شرف شاد دبیر سیاست گذاری و مسئول آموزش های تخصصی مرکز وکلای قوه قضاییه نیز گفت:سیاست مرکز وکلای کشور این است که آموزش های وکلاعلمی و تخصصی باشد و وکلا به سمت وکالت تخصصی بروند .

وی گفت : قرار شده مدیریت دانشگاه علمی کاربردی قوه قضاییه به مرکز وکلا کشورواگذار شود تا وکلای تخصصی تربیت بشود چون در چند سال آینده وکیل عمومی دیگر چندان کاربردی نخواهد داشت.

دکتر خلیل اللهی رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت:در یک سال گذشته مرکزوکلای دادگستری استان سال پر تنشی را پشت سرگذاشته است که الحمدا… با حضور خانم فرهادی آرامش خوبی بر این مرکز حاکم شده است و این نشان می دهد خانم فرهادی از مدیریت بالایی بر خوردار هستند.