به گزارش شاهدنیوز، شهرام دبیری از شرکت اتوبوسرانی شهرداری تبریز با اعلام این مطلب افزود: با وجود مصوبات شورای شهر مبنی بر خرید اتوبوس جدید، به دلیل مشکلات ناشی از تحریمها امکان خرید اتوبوس داخلی و نیز واردات اتوبوس امکانپذیر نیست اما میتوان با بازسازی و نگهداری اتوبوسها مشکل کمبود اتوبوس را تا رفع مشکلات فوق تا حدودی مرتفع کرد.
دبیری در ادامه با اشاره به اهمیت راه اندازی خطوط پاره خطی بیان کرد: راه اندازی خطوط پاره خطی ضمن کاهش تردد اتوبوس به داخل هسته مرکزی شهر و کاهش ترافیک، منجر به استفاده شهروندان از دیگر مدهای حمل و نقل همچون مترو و مسیر تندرو خواهد شد و برنامه ریزی و راه اندازی این خطوط باید یکی از اولویتهای حمل نقل عمومی تبریز باشد.
او تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونایی و کاهش درآمد بخصوص در اتوبوسهای بخش خصوصی و در مسیرهای کممسافر باید حمایت از اینبخش مدنظر قرار گیرد.
رئیس شورای شهر تبریز افزود: در مورد مبارزه با شیوع کرونا نیز اتوبوسرانی تبریز اقدامات مستمری انجام داده که این اقدامات نقش مهمی در تضمین سلامتی شهروندان داشته است که باید با جدیت ضدعفونی، نظافت سایه بانها و ناوگان و توزیع ماسک برای مسافران و رعایت فاصله اجتماعی ادامه یابد.
همچنین غنی زاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبربز و حومه ضمن قدردانی از حمایتهای رئیس شورای شهر تبریز و سایر اعضای شورای اسلامی تبریز، گزارشی از عملکرد این شرکت، مشکلات مالی، محدودیتهای نوسازی ناوگان، برنامهریزی بازسازی ۳۵ دستگاه اتوبوس، مشکلات تعمیرات و نگهداری، اقدامات کرونایی، حمایت از بخش خصوصی به عنوان بازوی توانمند شرکت واحد، عمر ناوگان و سایر موارد مرتبط بیان کرد.
Sunday, 22 December , 2024